Mechelen is een hotspot rijker. Met De Fortuyne heeft de Dijlestad een uniek restaurant dat meerdere malen per dag van identiteit verandert. Denk: lunch, sweets, foodsharing and a whole lotta attitude.

Kolos mocht meedenken over hoe de huisstijl ook in het interieur kon werken

Een restaurant op maat van de moderne stadsmens, dat is het doel. Een plek waar je ’s middags een lichte lunch kunt krijgen, in de namiddag high tea, sweets, zoete en hartige scones en ’s avonds – wanneer de lichten dimmen – culinaire toppers om te delen of om gewoon lekker voor jezelf te houden. Aan jou de keuze. Wat meer tijd voor de lunch? Ook op de middag kun je foodsharen.

Sterke beelden vormen de rode draad door de huisstijl

Hoewel het pand midden in de stad ligt, wil het team van De Fortuyne je even doen ontsnappen aan de dagelijkse rush en daarvoor hebben ze een geheim wapen: de binnentuin. Achteraan het pand, tussen de historische muren, ontpopt zich een buitenruimte die je even doet vergeten dat je in het centrum van de stad zit. Oh ja, de tuin wordt winter en zomer doorlopend gebruikt . Bij De Fortuyne vullen ze eerst het terras, pas daarna de binnenruimte. Ténzij je liever in het prachtige interieur zit natuurlijk.

BINNENTUIN
Het restaurant opent zijn deuren niet toevallig in Mechelen. Het hele team achter De Fortuyne zijn geboren en getogen Maneblussers. Met het 16e-eeuwse pand in de Befferstraat vonden ze de ideale locatie voor dit hip restaurantconcept.

Zomer of winter, in de keuken zal de temperatuur sowieso oplopen. Het keukenteam heeft zichzelf torenhoge eisen gesteld. Een regelmatig veranderende kaart, die zowel vlees-, vis- als groentenliefhebbers bedient. Zo blijft het spannend voor iedereen. De benen zijn alvast ingesmeerd en de messen geslepen.

Foodsharing zit in het DNA van De Fortuyne

De baseline van De Fortuyne is ‘Eat / Share / Enjoy’. Geweldig eten staat centraal, dat spreekt vanzelf. Of je nu binnenwaait voor een lichte lunch of een gezellige avond bijpraten met vrienden, de chef zorgt ervoor dat je wil terugkomen. Foodsharing zit in het DNA van De Fortuyne, maar belangrijker is dat je fijne momenten deelt. Zij zorgen voor het lekkere eten, jij voor het juiste gezelschap. Eet, deel en geniet.

DRANKENKAART
Naast een mooi bord wil De Fortuyne ook uitpakken met een drankenkaart die prikkelt en nazindert. Zo zal er geen gewone frisdrank te krijgen zijn. In de plaats krijg je homemade iced tea en een bonte selectie frisdranken van Fentimans. Wijnpartner in crime Pin’art zocht samen met het team prachtige wijnen uit en voor de liefhebbers van het betere digestief is er de meest exclusieve kaart van Mechelen. Cocktailliefhebbers en bierdrinkers, geen nood: Mechels bier en topcocktails staan ook op de kaart.

RESERVEREN
Helemaal overtuigd om eens langs te gaan bij De Fortuyne? Via Resengo kan je meteen zien of er nog een plaatsje vrij is. Laat het smaken!

CREDITS
Logo en Branding: Sam Coussens, Kenzo De Bruyn, Pieter Van Herreweghen, Kato Vander Sande en Sarah Daems
Interieurontwerp: ANA-Interieur
Foto’s ingrediënten: Johan Van der Hasselt
Foto’s interieur: Kenzo De Bruyn