Wow. Dus, even kort. Ergens in 2017 zitten we op een terras met Anneke van AnA interieur en Kevin en Veronique. Die twee laatsten vertelden over hun droom, een overdekte markthal in Mechelen. Ze hadden zelfs een locatie in gedachten: de oude Vleeshallen in Mechelen. Een monumentaal pand dat al jaren leeg stond. De rest is smakelijke geschiedenis.

De Vleeshalle: dat is eten, drinken, zitten, kijken en beleven

Het leest als een verhaal dat te gek is om waar te zijn, maar op 19 april om 11:00 stipt zwaaiden de poorten open. De Vleeshalle bestaat. 13 smaakmakers geven beneden het beste van zichzelf. Je kunt er eten, drinken, zitten, kijken en beleven. We zijn geboren en getogen Mechelaars. We komen graag en veel buiten, maar iets als De Vleeshalle, dàt hebben we nog nooit gezien.

In de Vleeshalle liggen Hanoi, Madrid en Acapulco naast elkaar. Ga zeker eens langs voor de smeuïgste guacamole, kraakverse focaccia, échte Mechelse honing, aromatische phở of hemelse burgers. Sluit af met het lekkerste ijs ter wereld en vers gebrande koffie.

Een modern geheel in een oud, gerenoveerd lichaam.

Kolos leverde al het grafisch ontwerp voor De Vleeshalle, in nauwe samenwerking met AnA interieur. Anneke en Anneleen zijn erin geslaagd iets neer te zetten dat écht ongezien is in Mechelen. De integratie van de standen in de hal lukte wonderwel: een modern geheel in een oud, gerenoveerd lichaam.

De interactie tussen bezoekers en ons werk: daar doen we het voor.

Een greep uit ons werk: de signage van de standen, de uitnodigingen, de lichtbakken, het krantje, de geschiedenisplaatjes, de menuborden, de drankenkaart, het grondplan, … We ontwikkelden een huisstijl die clean en herkenbaar is, want het zijn de standhouders die moeten shinen. De hal zal bezocht worden door iedereen tussen 9 en 99, dus alle signage moet ook duidelijk zijn. Er is niets fijners dan iedereen in interactie te zien gaan met alles wat Kolos ontworpen heeft.