Kabas is als verpakkingsvrije winkel in Mechelen the new kid on the block. Dat betekent: een oneindige hoeravibe, een hoop zakken linzen, maar ook een nieuw concept dat in de markt gezet moest worden.

Quinoa spreek je uit als KIN-WA

Bezieler Anneleen kwam al vroeg in het proces langs. De briefing: een visuele stijl ontwikkelen die genoeg refereert naar de oude kruidenierswinkelvibe, maar die toch met beide voeten in 2018 staat. Gewapend met gerecycleerd papier en een laptop op ecostand verkleinden ook wij onze ecologische voetafdruk tijdens het bouwen van hun communicatiestrategie.

Cha Cha Chia

De grote uitdaging was een functioneel én esthetisch ontwerp vinden voor de verschillende etiketten. Inclusief de 1001 verschillende allergenen. We weten ondertussen vanop een kilometer afstand chiazaad van sesamzaad te onderscheiden en quinoa heeft geen geheimen meer voor ons. We beloven het nooit nog fout uit te spreken. KIN-WA.

Kabas is ondertussen veel meer dan gewoon een verpakkingsvrije winkel. Ze willen de dingen doen bewegen. Via workshops, tips, recepten en een fijn aanbod van non-foodartikelen, een houten tandenborstel of lokaal geproduceerde gin, willen ze iedereen aan het denken zetten. Breng ze zeker een bezoekje. Je komt er buiten met fantastische producten en een hoop inspiratie.

CREDITS
Logo en Branding: Sam Coussens
Foto’s interieur: Kenzo De Bruyn
Portretten: Sam Coussens